1. -      پیگیری و اجرای برنامه‌های مربوط به اصلاح و تحول نظام اداری، ابلاغی از سوی مراجع ذیربط.
  2. -      بررسی و ارائه‌ی پیشنهادهای لازم برای اصلاح و بهبود تشکیلات سازمان.
  3. -      تهیه و تنظیم نمودار سازمانی، شرح وظایف و تشکیلات تفصیلی.
  4. -      بررسی و مطالعه برای واگذاری امور قابل واگذاری سازمان به بخش غیردولتی وارائه‌ی پیشنهادات لازم به مسئولان.
  5. -      بررسی و انجام مطالعات مستمر در خصوص نارسایی‌ها و مشکلات مربوط به فرایندها و روش‌های انجام کار واحدها و ارائه‌ی پیشنهادهای اصلاحی با همکاری واحدهای مربوطه.
  6. -      استقرار چرخه‌ی مدیریت بهره‌وری به‌منظور تبیین وضعیت موجود، عارضه‌یابی و برنامه‌ریزی برای بهبود شاخص‌های بهره‌وری.
  7. -      تهیه و تدوین شیوه‌نامه‌های لازم برای جا و مکان و نحوه استقرار واحدها و انجام اقدامات لازم برای جانمایی و جابجایی واحدها و کارکنان در صورت لزوم.
  8. -      برنامه‌ریزی تأمین نیازهای نیروی انسانی سازمان و پیگیری آن‌ها در چارچوب قوانین و دستورالعمل‌های مصوب.
  9. -      انجام فرایند ارزیابی عملکرد کارکنان سازمان مطابق با ضوابط و مقررات مصوب.
  10. - انجام اقدامات لازم برای أخذ مجوز استخدام و جذب نیروی انسانی مورد نیاز.
  11. - اجرای قوانین و مقررات استخدامی و طرح‌های طبقه‌بندی مشاغل و صدور احکام ناشی از اجرای قوانین یاد شده.
  12. - انجام امور بازنشستگان و موظفین براساس مقررات مربوط.
  13. - ایجاد پایگاه اطلاعاتی کارکنان و به‌هنگام نمودن آن و تهیه و تنظیم آمار پرسنلی و سایر آمارهای مورد نیاز.
  14. - برآورد نیازهای آموزشی کارکنان و طراحی و نظارت بر اجرای دوره‌های آموزشی و ارزشیابی و سنجش اثربخشی دوره‌های برگزار شده.
  15. - ایجاد ارتباط با مراکز آموزشی معتبر داخل و خارج کشور به‌منظور بهره‌گیری از امکانات و ظرفیت آموزشی آن‌ها، بررسی و تهیه‌ی معرفی‌نامه کارکنان برای شرکت در دوره‌های پودمانی.
  16. - برنامه‌ریزی برای ارائه‌ی خدمات رفاهی، فرهنگی و اجتماعی به کارکنان و انجام اقدامات لازم برای اجرایی شدن برنامه‌ها.
  17. - انجام اقدامات لازم در زمینه‌ی تعمیر و نگهداری و نوسازی تجهیزات، تأسیسات و وسائط نقلیه‌ی دولتی سازمان.
  18. - برنامه‌ریزی و هماهنگی برای تأمین گرمایش، سرمایش، برق، آب، امکانات ارتباطی و مخابراتی سازمان.
  19. - برنامه‌ریزی و هماهنگی برای انجام خریدهای داخلی و خارجی مورد نیاز سازمان.
  20. - رسیدگی و کنترل بر انجام امور گمرکی و تشریفات قانونی کالاهای خریداری شده از خارج کشور.
  21. - پشتیبانی مأموریت‌های داخلی و خارجی.
  22. - پشتیبانی از برگزاری مراسم، گردهمایی‌ها و جشن‌ها و ارائه‌ی خدمات لازم با هماهنگی واحدهای برگزارکننده.
  23. - رسیدگی و نظارت بر امور مناقصه و مزایده و شرکت در کمیسیون‌های مربوطه.
  24. - کنترل و نظارت بر اسناد مالی تهیه شده توسط واحد تدارکات.
  25. - تعریف فرایندهای سهل الوصول جهت تسریع در انجام ثبت مکاتبات و رفع مشکلات ارباب رجوعان سازمانی و فراسازمانی و نظارت بر حسن اجرای آن‌ها.
  26. - شناسایی اصول گردآوری اسناد و مدارک مورد نیاز و برنامه‌ریزی برای اجرای آن در دبیرخانه سازمان.
  27. - مدیریت اتوماسیون مکاتبات اداری.
  28. - پیگیری و به ثمر رساندن اهداف تبیین شده سازمانی در راستای دولت الکترونیکی (سیستم پیام دولت و سامانه‌های سیماد و سامد و.....).
  29. - تعریف شیوه نامههای عملیاتی مرتبط با دبیرخانه و همچنین نحوه­ی چگونگی تهیه‌ی مکاتبات اداری.
  30. - برگزاری و شرکت در جلسات ارزشیابی اسناد سازمانی با کارشناسان سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران.
  31. - تنظیم صورتجلسات امحاء و انتقال اسناد براساس مجوزهای اخذ­ شده­ی سازمان.
  32. - تهیه‌ی گزارشات سیستمی از سامانه اتوماسیون مکاتبات بر اساس موارد ارجاع شده در زمان‌بندی‌های مشخص.
  33. - برنامه‌ریزی و سازماندهی امور محوله­ی اداره‌ی دبیرخانه، بر اساس اهداف سند چشم‌انداز بلندمدت سازمانی.