- پیگیری و اجرای برنامه‌های مربوط به اصلاح و تحول نظام اداری، ابلاغی از سوی مراجع ذیربط.

- بررسی و ارائه‌ی پیشنهادهای لازم برای اصلاح و بهبود تشکیلات سازمان.

- تهیه و تنظیم نمودار سازمانی، شرح وظایف و تشکیلات تفصیلی.

- بررسی و مطالعه برای واگذاری امور قابل واگذاری سازمان به بخش غیردولتی وارائه‌ی پیشنهادات لازم به مسئولان.

- بررسی و انجام مطالعات مستمر در خصوص نارسایی‌ها و مشکلات مربوط به فرایندها و روش‌های انجام کار واحدها و ارائه‌ی پیشنهادهای اصلاحی با همکاری واحدهای مربوطه.

- استقرار چرخه‌ی مدیریت بهره‌وری به‌منظور تبیین وضعیت موجود، عارضه‌یابی و برنامه‌ریزی برای بهبود شاخص‌های بهره‌وری.

- تهیه و تدوین شیوه‌نامه‌های لازم برای جا و مکان و نحوه استقرار واحدها و انجام اقدامات لازم برای جانمایی و جابجایی واحدها و کارکنان در صورت لزوم.

- برنامه‌ریزی تأمین نیازهای نیروی انسانی سازمان و پیگیری آن‌ها در چارچوب قوانین و دستورالعمل‌های مصوب.

- انجام فرایند ارزیابی عملکرد کارکنان سازمان مطابق با ضوابط و مقررات مصوب.

- انجام اقدامات لازم برای أخذ مجوز استخدام و جذب نیروی انسانی مورد نیاز.

- اجرای قوانین و مقررات استخدامی و طرح‌های طبقه‌بندی مشاغل و صدور احکام ناشی از اجرای قوانین یاد شده.

- انجام امور بازنشستگان و موظفین براساس مقررات مربوط.

- ایجاد پایگاه اطلاعاتی کارکنان و به‌هنگام نمودن آن و تهیه و تنظیم آمار پرسنلی و سایر آمارهای مورد نیاز.

- برآورد نیازهای آموزشی کارکنان و طراحی و نظارت بر اجرای دوره‌های آموزشی و ارزشیابی و سنجش اثربخشی دوره‌های برگزار شده.

- ایجاد ارتباط با مراکز آموزشی معتبر داخل و خارج کشور به‌منظور بهره‌گیری از امکانات و ظرفیت آموزشی آن‌ها، بررسی و تهیه‌ی معرفی‌نامه کارکنان برای شرکت در دوره‌های پودمانی.

- برنامه‌ریزی برای ارائه‌ی خدمات رفاهی، فرهنگی و اجتماعی به کارکنان و انجام اقدامات لازم برای اجرایی شدن برنامه‌ها.

- انجام اقدامات لازم در زمینه‌ی تعمیر و نگهداری و نوسازی تجهیزات، تأسیسات و وسائط نقلیه‌ی دولتی سازمان.

- برنامه‌ریزی و هماهنگی برای تأمین گرمایش، سرمایش، برق، آب، امکانات ارتباطی و مخابراتی سازمان.

- برنامه‌ریزی و هماهنگی برای انجام خریدهای داخلی و خارجی مورد نیاز سازمان.

- رسیدگی و کنترل بر انجام امور گمرکی و تشریفات قانونی کالاهای خریداری شده از خارج کشور.

- پشتیبانی مأموریت‌های داخلی و خارجی.

- پشتیبانی از برگزاری مراسم، گردهمایی‌ها و جشن‌ها و ارائه‌ی خدمات لازم با هماهنگی واحدهای برگزارکننده.

- رسیدگی و نظارت بر امور مناقصه و مزایده و شرکت در کمیسیون‌های مربوطه.

- کنترل و نظارت بر اسناد مالی تهیه شده توسط واحد تدارکات.

- تعریف فرایندهای سهل الوصول جهت تسریع در انجام ثبت مکاتبات و رفع مشکلات ارباب رجوعان سازمانی و فراسازمانی و نظارت بر حسن اجرای آن‌ها.

- شناسایی اصول گردآوری اسناد و مدارک مورد نیاز و برنامه‌ریزی برای اجرای آن در دبیرخانه سازمان.

- مدیریت اتوماسیون مکاتبات اداری.

- پیگیری و به ثمر رساندن اهداف تبیین شده سازمانی در راستای دولت الکترونیکی (سیستم پیام دولت و سامانه‌های سیماد و سامد و.....).

- تعریف شیوه نامههای عملیاتی مرتبط با دبیرخانه و همچنین نحوه­ی چگونگی تهیه‌ی مکاتبات اداری.

- برگزاری و شرکت در جلسات ارزشیابی اسناد سازمانی با کارشناسان سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران.

- تنظیم صورتجلسات امحاء و انتقال اسناد براساس مجوزهای اخذ­ شده­ی سازمان.

- تهیه‌ی گزارشات سیستمی از سامانه اتوماسیون مکاتبات بر اساس موارد ارجاع شده در زمان‌بندی‌های مشخص.

- برنامه‌ریزی و سازماندهی امور محوله­ی اداره‌ی دبیرخانه، بر اساس اهداف سند چشم‌انداز بلندمدت سازمانی.                


تاریخ آخرین بروزرسانی : 1402/09/14
تنظیمات قالب