سوالات عمومی

 

1. در صورت نیاز به اطلاعات تخصصی در هنگام ثبت درخواست چه باید کرد؟

پاسخ : به کارشناس رسمی منتخب خود مراجعه نمایید.

 

2. منظور از زون در هنگام استفاده از گزینه UTM چیست؟

پاسخ: 

سامانه مختصات جهانی مرکاتور معکوس (Universal Transverse Mercator coordinate system‎) که به اختصار یوتی‌ام (UTM) خوانده می‌شود، نوعی سیستم تصویر است که از دستگاه مختصات دکارتی دوبعدی جهت مشخص نمودن موقعیت بر روی سطح زمین بهره می‌گیرد. در سامانه یوتی‌ام زمین، به ۶۰ زون(قاچ یا بخش) تقسیم می‌شود که هر زون به‌اندازه ۶ درجه طول جغرافیایی است.

شایان‌ ذکر است در ایران عمده نقشه‌های تهیه شده در سیستم تصویر UTM می باشند. ایران در چهار زون 38،39،40،41 قرار دارد. جهت دیدن نقشه زون بندی به بخش آموزش و اطلاع رسانی در سامانه فروش محصولات سازمان نقشه برداری کشور مراجعه نمایید.

3. آیا نامه و توضیحات تکمیلی مبنای بررسی یک سفارش است؟

پاسخ:

افزودن نامه در هنگام ثبت سفارش الزامی نیست و مبنای بررسی تمامی سفارش ها، فیلدهای پرشده توسط متقاضی است و در صورت مغایرت، فیلدهای پرشده ملاک بررسی و پاسخ به درخواست ثبت شده می باشد.

توضیحات تکمیلی باید شامل، آدرس مکان مورد درخواست باشد.در صورتی که بازه سال های مورد درخواست زیاد بوده و نوع نیاز، باید ثبت شود. به عنوان مثال اگر عکس های مورد درخواست شامل بیش از یک دهه باشد، قید شود در هر دهه یک سری عکس مورد نیاز است ویا تمامی عکس های موجود در دهه 40 ثبت شود.

4. بارگذاری نامه در چه صورتی ضرورت پیدا می کند؟

پاسخ:

فقط در مواردی که دستگاه دولتی یا حقوقی درخواست پاسخ مکتوب داشته باشد لازم به ذکر است،پاسخ نامه از طریق سیستم اتوماسیون دولت، ارسال خواهد شد و نیازی به حضور متقاضی به سازمان نقشه برداری کشور نیست.

کار شناسان رسمی قوه قضائیه یا دادگستری، جزء دستگاه های دولتی یا حقوقی نمی باشند.

 

5. محصول سفارش داده شده به چه آدرسی پست می شود؟

پاسخ:

به آدرس محل سکونت متقاضی که در مرحله ثبت نام توسط متقاضی مشخض شده است.

 

6. مدت زمان آماده سازی محصولات سازمان نقشه برداری کشور چند روز است؟

پاسخ:

برای کلاس اصلی نقشه ها و چارتها: حداکثر چهار روز کاری

برای کلاس اصلی عکسها و تصاویر: حداقل پانزده روز کاری

برای کلاس اصلی ایستگاههای مبنایی: حداقل سه روز کاری

یادآوری می گردد: زمانهای قید شده فقط شامل زمان آماده سازی محصول در سازمان نقشه برداری کشور است و مدت زمان پست مرسوله، محاسبه نشده است.

 

7. در چه شرایطی می توان سفارش ثبت شده را مجددا ویرایش کرد؟

پاسخ:

در صورتیکه سفارش لغو شده باشد، متقاضی براساس متنی که برای او ارسال شده، امکان ویرایش سفارش خود را دارد.

 

8. وضعیت  سفارش ثبت شده را چگونه می توان مشاهده کرد؟

پاسخ:

از طریق صفحه" سفارشات " گزینه "بررسی درخواست" در حساب کاربری متقاضی.

 

9. آیا اندکس محصولات سازمان نقشه برداری کشور در دسترس عموم متقاضیان قرار دارد؟

پاسخ: 

تمامی اندکس های رقومی موجود در سازمان نقشه برداری کشور در سامانه رسا به آدرس: Rasa.ncc.gov.ir در دسترس عموم مردم و کاربران قرار دارد.

 

سوالات تخصصی 

 

 1 . نحوه اتصال به سرویسهای سامانه هدی و هدی پرو به چه صورت است ؟

پاسخ:

پس از ثبت نام در سامانه هدی و هدی پرو بطور جداگانه و گرفتن نام کاربری و رمز عبور و وارد کردن آن در آدرس هر کدام، میتوان به هر یک از این دو  سامانه متصل شد .

 

2.خدمات سامانه هدی و هدی پرو چیست ؟

پاسخ:

این دو سامانه امکان دریافت تصحیحات دقیق آنی را برای کاربران فراهم مینمایند .

 

3.تفاوت دو سامانه هدی و هدی پرو در چیست ؟

پاسخ:

به روز تر بودن نرم افزار هدی پرو نسبت به سامانه هدی در ارسال تصحیحات .

 

4.سامانه های هدی و هدی پرو تحت چه سرویسهایی میتوانند تصحیحات ارسال نمایند ؟

پاسخ:

سرویس هایی همچون Nearest,VRS,FKP 

 

 5.برای گرفتن تصحیحات چه دستگاههایی لازم است ؟

پاسخ:

 گیرنده های دو فرکانس GSM MODEM با قابلیت با داشتن قابلیت دریافت تصحیحات بر بستر اینترنت 

 

 

6.دریافت پورت و آی پی سامانه ها به چه صورت است ؟

پاسخ:

جهت دریافت پورت و آی پی هر یک از سامانه ها میتوان  به بخش فروش اینترنتی سازمان مراجعه و از قسمت سامانه هدی پورت و آی پی به روز شده را مشاهده نمود .

 

ارتباط با مسولان اداره ژئودزی و ژئودینامیک خانم مهندس حسینی با شماره داخلی 2471 و یا شماره مستقیم 63182471

 


تاریخ آخرین بروزرسانی : 1402/12/02
تنظیمات قالب