فرآیند صدور گواهی کسر از حقوق بازنشستگان کشوری الکترونیکی شد
فرآیند صدور گواهی کسر از حقوق برای بازنشستگان و وظیفه بگیران محترم تحت پوشش صندوق بازنشستگی کشور از آبان ماه به صورت اینترنتی انجام میشود.
به گزارش روابط عمومی سازمان نقشهبرداری کشور به نقل از مدیریت مالی و ذیحسابی، فرآیند صدور گواهی کسر از حقوق برای بازنشستگان و وظیفه بگیران محترم تحت پوشش صندوق بازنشستگی کشور از آبان ماه به صورت اینترنتی انجام میشود.
برای رفاه حال بازنشستگان عزیز و با توجه به ضرورت ارائه خدمات الکترونیکی به این عزیزان، از آبان ماه ۱۳۹۹ درخواست و صدور گواهی کسر از حقوق به صورت اینترنتی و از طریق درگاه خدمات الکترونیکی صندوق به نشانی sabasrm.ir صورت میپذیرد
براین اساس، بازنشستگان و وظیفه بگیران کشوری برای دریافت این خدمت نیاز به مراجعه حضوری به ذی حسابی سازمان را ندارند و می توانند از طریق سایت مذکور اقدام کنند.
پس از ثبت درخواست توسط بازنشسته و بررسی آن، کلیه فرایندهای اداری شامل تأیید یا عدم تأیید درخواست، ارسال گواهی برای متقاضی و اصالتسنجی گواهی بوسیله بانک از طریق پیامک به شماره همراه متقاضی ارسال خواهد شد و در نهایت، گواهی صادر شده از طریق پست به نشانی درخواست کننده ارسال میشود
مبلغ هر یک از اقساط گواهی کسر از حقوق نمیتواند از ۶۰ درصد سقف مجاز باقیمانده حقوق بیشتر باشد، به این معنی که مبلغ گواهی کسر از حقوق حداکثر برابر است با ۶۰ درصد مبلغ مندرج در حکم حقوقی که مبلغ اقساط تسهیلات دریافتی از صندوق نیز از آن کسر شده است.
با تأکید بر اینکه برای گواهی ضمانت کسر از حقوق باید تمام اطلاعات وام گیرنده درج شود، گفت: مبلغ خالص دریافتی مشترک طبق فیش ارایه شده از سوی صندوق بازنشستگی کشوری، باید حداقل ۵۰۰ هزار تومان باشد.
در نهایت در صورت موافقت با درخواست بازنشسته، گواهی در قالب برگه ای با مهر برجسته اداره کل مالی صندوق بازنشستگی کشوری صادر و برای متقاضی ارسال می شود. در صورتی که به هر دلیل با درخواست فرد موافقت نشود، از طریق پیامک دلیل صادر نشدن گواهی به بازنشسته اطلاع داده خواهد.