برای برنامه های نقلیه ای جدید و متعدد مانند سیستم های کمک راننده پیشرفته (ADAS) و رانندگی به طور مستقل، تعیین موقعیت دقیق، یک نیاز و الزام به شمار می رود. راه حل های تعیین موقعیت برای این برنامه ها با دو محدودیت رقابتی مواجه هستند. یکی اینکه از لحاظ فنی قابل قبول باشند، یعنی برآورد موقعیت محاسبه شده، هم در سناریوی آسمان باز و هم در سناریوی مناطق پر تراکم شهری، با خطای افقی ۹۵ درصدی کمتر از ۱ متر و به عنوان یک هدف که اغلب تکرار می شود، باید قابل اعتماد باشد. دیگر اینکه از لحاظ اقتصادی نیز قابل قبول باشند، یعنی سیستم باید برحسب اجزا و بر اساس درجه بندی مصرف کننده ساخته شود.